Jeśli Twoja witryna nie jest zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych, to tracisz dużą część ruchu. Ludzie stanowią większość ruchu na Twojej stronie i jest bardziej prawdopodobne, że korzystają z urządzeń mobilnych niż z komputerów stacjonarnych. Zanim zajmiesz się optymalizacją, musisz dowiedzieć się, jak wygląda Twoja strona na urządzeniach mobilnych. Można to zrobić, testując witrynę na urządzeniu z systemem Android lub iOS. Pomoże to poprawić pozycjonowanie w wyszukiwarkach i zmaksymalizować ruch na stronie.
Responsywne obrazy i przyjazne czcionki
Obraz responsywny skaluje się w dół, aby dopasować się do rozmiaru urządzenia, z którego jest dostępny. Pomoże Ci to zachować dobry wygląd treści na wszystkich urządzeniach, a także zaoszczędzić czas i pieniądze. Aby obrazy były responsywne, masz następujące możliwości:
- Użyj oprogramowania do edycji obrazów, które umożliwia dostosowanie rozmiaru obrazu. - Skorzystanie z usługi zmiany rozmiaru obrazu online
- Użyj wtyczki do edycji obrazów na swojej stronie internetowej.
Większość stron internetowych używa czcionki, która jest trudna do odczytania na urządzeniach mobilnych. Możesz uniknąć tego problemu, oferując szerszy wybór krojów czcionek, które są łatwiejsze do odczytania na urządzeniach mobilnych. Dzięki temu Twoi klienci nie będą sfrustrowani i nie opuszczą Twojej strony. Najlepszym sposobem na zastosowanie czcionki przyjaznej dla palców jest przetestowanie różnych czcionek na różnych urządzeniach. Google ma teraz funkcję o nazwie Przeglądarka czcionek Google. Umożliwia ona testowanie różnych krojów czcionek i sprawdzanie, jak wyglądają na różnych urządzeniach. Jest to doskonałe narzędzie do wybierania najlepszych krojów czcionek dla urządzeń mobilnych. Google więc na każdym kroku daje nam możliwość ulepszenia swojej strony aby móc ją lepiej pozycjonować.
Testuj i mierz, zanim wdrożysz
Pewnie zastanawiasz się, kiedy będziesz mógł się zrelaksować i cieszyć się zyskami z nowo zoptymalizowanej witryny. Zanim wdrożysz swoją nową stronę, będziesz musiał ją dokładnie przetestować, aby upewnić się, że jest ona przyjazna urządzeniom mobilnym. Aby przetestować swoją witrynę przed jej uruchomieniem, możesz skorzystać z testu Google Mobile-Friendly Test. Możesz też skorzystać z oprogramowania desktopowego, aby sprawdzić, jak Twoja witryna będzie wyglądać na różnych urządzeniach. Korzystając z takich narzędzi, jak Google Analytics i Google Search Console, można śledzić ruch, liczbę wyświetleń i kliknięć w starej i nowej witrynie. Pomoże to ustalić, czy nowa witryna generuje więcej ruchu niż stara. Jeśli chcesz śledzić, czy Twoja witryna jest przyjazna dla urządzeń przenośnych, możesz skorzystać z Testu przyjazności dla urządzeń przenośnych Google. Dzięki temu narzędziu dowiesz się, czy Twoja witryna spełnia standardy Google dotyczące przyjazności dla urządzeń przenośnych.
- Admin